Skip to main content

Almost Desperate Housewife wanna be

all the single ladies
all the single ladies
put your hands up in the air

yea, I'm a single ladies. Single doesn't mean I don't have a boyfriend. It means that I haven't got married yet. Why I talk about this? The fact that is too hard for me to find a single lady to have fun with as friend nowadays makes me wanna talk about it.

Monday.

What about Monday?

Most of people hates Monday. They even make tagline about it : "I Hate Monday". 
Well, I don't hate Monday, but I don't like it either. Not because I have to work again, but the opposite. 

On Monday, I have hours to do nothing. I only work for 5 hours and then nothing to do. I always do my job at workplace, I never pending anything or you can say that I have the ability to make everything done by it's time. That is why I don't have to work extra hours at home. 

This is not really matter for me until today.

I feel like I'm too depending on my boyfriend to text me because I have a lot time to wait for him. In another place, his place, he's busy. It will ended I become angry because the late response from him, which is not his fault. He is working, sometimes we have signals problem. But moody me, I always easy to get angry. 

Usually, when I have a lot of free time, I will go to the beach or river, or somewhere with my friends. But here I am now, reading, watching, or blogging. 

Where are they? 
Where are my friends?

I realize, the older I am, the smallest circle of social life I have. Not because I don't have friends but because we have different life. Some of them are married, of course they are busy to take care that little community. Some of them work far away from Waingapu, some live far from my house and I am to damn lazy to visit them, some been busy with work, etc.

I can not just call and ask them to come and hang out with me anymore.

Then I take more step ahead in my mind about what I will be when I got married next year. I planned to be a housewife which means more free time than now. I even planned not to have baby until 6 months. Now, I change my mind.
I think I won't wait that long to have a baby. 

I am starting to think home business that I can do at home to passed the time.
I have some in my mind :
1. learn to sew, old passion, designer wanna be
2. take cooking class if they have it in Kupang
3. freelance writer/translator
4. open a tutorial lesson for math or anything (I'm a teacher)
5. having a stall, selling whatever the neighbourhood basic needs

Hey, I have a lot of options! I just need to choose.

Well, the most important things in life is how we enjoy our time and use it wisely, right?!

Comments

Popular posts from this blog

TOP 10 INDONESIAN SEXIEST AND MACHO CELEBRITIES

This is my opinion, but i think we have the same in our mind. Here they are:

1. Donny Alamsyah

Aktor ini mulai berkibar sejak perannya dalam Trilogi Merah Putih sebagai Tomas membius penonton. Karakter yang kuat dari orang Menado Kristiani yang diperankannya oke punya. Dan kabarnya dia observasi ke perkumpulan-perkumpulan orang Menado dan mempraktekkan bahasa Menado demi mendalami perannya ini.
Dari gaya berpakaiannya, dia cowok yang simpel menurut gw. Cuma kaos sama jeans atau celana pendek aja udah bikin dia bersinar. Orang ganteng emang ga perlu banyak berdandan. Dan itu bikin dia semakin keren. Simple is Cool right?

2. Arie Wibowo
Akting memukaunya telah membius banyak orang sejak tahun 90an. Kala itu ia berperan sebagai Jacky dalam Deru dan Debu. Gw salah satu penggemar sinetron itu waktu masih kecil. Gayanya yang cowok abis dan caranya memilih pasangan hidup bikin orang berdecak kagum. Cowok yang bener-bener idaman semua wanita. Fans arie wibowo sendiri tidak hanya dari kalangan awam…

Cara mudah dan murah ke Jogja dari Surabaya

Pengen liburan tapi harga tiket pesawat dan Kereta Api mahal? Nih, gw ada cara murah berangkat dari Surabaya ke Jogja bagi lo yang duitnya cekak dan belum pernah ke Jogja sama sekali.

22 Desember 2009 gw jalan kaki dari kos menuju jalan besar Ahmad Yani untuk naik bus ke terminal Bungurasih, Surabaya. Sampe di A.Yani, pilih bus apa aja pasti nyampenye kesono. Waktu itu kebetulan gw naik bus yang di depannya ada tulisan BUNGUR. Dengan uang 3000 (seharusnya 2500 rupiah saja, tapi waktu itu kagak ada kembaliannya), gw naik bus itu ke Bungurasih. Kalo kagak tau bungur itu dimana, tanya aja ma keneknya, dia pasti bilang kok kalo udah nyampe.

Ini perjalanan gw yang pertama ke Jogja sendirian dari Surabaya. Pertama kali pula naik bus ke luar kota sendirian di tanah Jawa ini. Untunglah si bapak kenek baik,

“Misi permisi pak, mau numpang mandi. Eh, salah, numpang tanya. Kalau mau ke Jogja saya harus kemana?” tanya gw.

“Loh, kalo mau ke Jogja ya ke Jogja. Kok masih tanya lagi?” Ih, si bapak ni past…

The Duchess

Adooooooh ni film bener-bener bikin makan hati. Bukan karena jelek! Justru karena bagus sekali. Ceritanya bener-bener mempermainkan perasaan saya sebagai seorang perempuan. Thanks God saya hidup di masa kini, thanks buat R.A Kartini yang udah bikin perempuan Indonesia lepas dari belenggu-belenggu ga penting.
Film ini, based on true story. Menceritakan kisah hidup Georgina, The Duchess from Devonshire. Jujur, saya kagum dengan ketabahan hatinya. Kalau saya jadi dia, wah mungkin saya sudah bunuh diri atau membunuh orang lain yang pastinya orang itu adalah suaminya, The Duke of Devonshire. Jahat banget tuh orang, asli! Laki-laki kayak begitu mending buang di Got saja.
Georgina, adalah seorang gadis muda yang enerjik. Orangnya supel banget. Cinta pertamanya si Charles Greg. Mereka saling mencintai tapi yang cewe masih belum nyadar betul akan perasaannya. Pas si Charles Greg mo nyaci (nyatain cinta), Georgina dipanggil mamanya. Ternyata dia dilamar The Duke of Devonshire. Cewek muda ini senan…