Skip to main content

Love Comes Softly


"The truth about God's Love is not that He allows bad things to happen. It's His promise that he'll be there with us when they do."


These words are being said by Clark to Marty, his wife, when she asked him about why he said that he believe that God always answer his prayers, in fact many bad things happen to him. LOVE COMES SOFTLY, is a film from Hallmark Production. This film tell us about love as a process and knowing by time. It is also tell us about God accompanying in our life.


May be I can tell you the short story about this film. Marty and Aaron, going from east to the west, to find the best place to living and runs their dream family. After so long, they find the best place they're be looking for. But unfortunatelly, that dream sweapt away in the morning. Aaron had a accident that taken his life when he was trying to run after his horse.


It's hard for Marty, of course. Not only because she love him so much, but because she only has Aaron in her life. But God never abandon His child. He is come in everytime we need Him, even when we think this is not the best time for us to get in His way. But that's God! We never know what His plans but we can trust Him.


You know how God came to Marty life? He sent Clark, a widower, in the day when her husband Aaron be laid to rest. In rainy day, after the funeral, Clark came and ask her to marry him. The reason is not about sexual needed, but for his daughter. If Clark doesn’t came that day, Marty will never has a house to take shelter in winter. Clark promises, when the spring coming, he will pay for her travel to going back home (in the east). And because she has no choices, she go.


Clark's daugther name is Missy. She work and play like a boy. She never wear dresses. She had been raise only by love of her father. She doesn’t want new mama. Well, as what you think, Marty and Missy do not have a good relation. And one day, Marty packed her dress and want to go. Clark trying to stop her. But she said, "The lilttle girl hates me. You were right, she does need a mother. But im not the right person" desperately Marty said. But Clark answer is one of the best dialouge that I love in this film, "I know you can find a way to get through her. Because that what's I prayed for" he always believe in the power of pray.


Clark is a mature man, also religius man. He never ask God to do what he wants. He ask God to make him can through all the process and things in his life. That words at the beginning of this writing is very inspiring. We, as human, can not hide from bad things. It can happen to every human. It is a part of life. But we don’t have to regret that, we just need to accept that and believe that God always with us. Just like a father who will do anything for his child when his child is hurt or sad.


I recommended you this film, Love Comes Softly. You will know the whole story, or may be will find much more about life that I write. Watch and get inspired. God Bless You

Comments

Popular posts from this blog

TOP 10 INDONESIAN SEXIEST AND MACHO CELEBRITIES

This is my opinion, but i think we have the same in our mind. Here they are:

1. Donny Alamsyah

Aktor ini mulai berkibar sejak perannya dalam Trilogi Merah Putih sebagai Tomas membius penonton. Karakter yang kuat dari orang Menado Kristiani yang diperankannya oke punya. Dan kabarnya dia observasi ke perkumpulan-perkumpulan orang Menado dan mempraktekkan bahasa Menado demi mendalami perannya ini.
Dari gaya berpakaiannya, dia cowok yang simpel menurut gw. Cuma kaos sama jeans atau celana pendek aja udah bikin dia bersinar. Orang ganteng emang ga perlu banyak berdandan. Dan itu bikin dia semakin keren. Simple is Cool right?

2. Arie Wibowo
Akting memukaunya telah membius banyak orang sejak tahun 90an. Kala itu ia berperan sebagai Jacky dalam Deru dan Debu. Gw salah satu penggemar sinetron itu waktu masih kecil. Gayanya yang cowok abis dan caranya memilih pasangan hidup bikin orang berdecak kagum. Cowok yang bener-bener idaman semua wanita. Fans arie wibowo sendiri tidak hanya dari kalangan awam…

Cara mudah dan murah ke Jogja dari Surabaya

Pengen liburan tapi harga tiket pesawat dan Kereta Api mahal? Nih, gw ada cara murah berangkat dari Surabaya ke Jogja bagi lo yang duitnya cekak dan belum pernah ke Jogja sama sekali.

22 Desember 2009 gw jalan kaki dari kos menuju jalan besar Ahmad Yani untuk naik bus ke terminal Bungurasih, Surabaya. Sampe di A.Yani, pilih bus apa aja pasti nyampenye kesono. Waktu itu kebetulan gw naik bus yang di depannya ada tulisan BUNGUR. Dengan uang 3000 (seharusnya 2500 rupiah saja, tapi waktu itu kagak ada kembaliannya), gw naik bus itu ke Bungurasih. Kalo kagak tau bungur itu dimana, tanya aja ma keneknya, dia pasti bilang kok kalo udah nyampe.

Ini perjalanan gw yang pertama ke Jogja sendirian dari Surabaya. Pertama kali pula naik bus ke luar kota sendirian di tanah Jawa ini. Untunglah si bapak kenek baik,

“Misi permisi pak, mau numpang mandi. Eh, salah, numpang tanya. Kalau mau ke Jogja saya harus kemana?” tanya gw.

“Loh, kalo mau ke Jogja ya ke Jogja. Kok masih tanya lagi?” Ih, si bapak ni past…

Cara merebut hati cowok anak band

Penelitian asal-asalan oleh gw saat lagi ga ada kerjaan.
Cara merebut hati cowok anak band:

1. Vokalis
Karena posisinya yang paling depan di setiap penampilan band, otomatis jadi sorotan utama. Biasanya juga yang jadi vokalis tu kece-kece. Paling gak lebih kece dari personil lain kalo isinya orang-orang gak kece. Biasanya cowok yang jadi vokalis ni hobinya tebar pesona sana-sini, diobralin gitu, ngerasa ganteng. Kalo mau dia kasi perhatiannya ke kamu, bikin dia penasaran. Jangan kasih kesempatan dia tebar pesona di depan kamu. Bikin dia ngerasa kalo kamu ga terpengaruh ma tampang dia. Mo dia loncat-loncat, pura-pura tenggelam, ditilang, dicopet, dirampok, digebukin. Cuekin aja. Dijamin 100% dia bakal BT ma kamu. Hihihihi….

2. Lead Gitar
Ini dia posisi yang tugasnya memberikan warna pada musik sebuah band (kata temen gw kevin). Cowok yang ada di posisi ini biasanya dikagumi cewek-cewek. Untuk merebut dia dari tangan cewek- cewek penggemarnya mudah saja. Lo putusin aja senar gitarnya. …